Title Model odziva sustava elektroničkih pomorskih navigacijskih karata u dinamičnim uvjetima
Title (english) The model of electronic chart systems response pattern in dynamic conditions
Author Jakša Mišković
Mentor Josip Kasum (mentor)
Mentor Serđo Kos (komentor)
Committee member David Brčić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Srđan Žuškin (član povjerenstva)
Committee member Ivica Pavić (član povjerenstva)
Granter University of Rijeka Faculty of Maritime Studies, Rijeka Rijeka
Defense date and country 2021-12-08, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline TECHNICAL SCIENCES Traffic and Transport Technology
Universal decimal classification (UDC ) 656.6 - Transport by water
Abstract Razvojem elektroničkih pomorskih navigacijskih karata i sustava za njihov prikaz znatno je unaprijeđeno vođenje suvremene navigacije. Po postojećim propisima, samo dio SOLAS plovila mora obvezno posjedovati službene elektroničke navigacijske karte i sustave za njihov prikaz. Ostala plovila tu obvezu imaju samo djelomično, ili je uopće nemaju, te se primarno koriste službenim papirnatim i neslužbenim elektroničkim kartama. Primjećuje se da se neslužbene elektroničke karte ne održavaju redovito. Dakle, temeljno se razlikuju u odzivu, odnosno vremenu integriranja podataka za održavanje u odgovarajući informacijski sadržaj. Stoga se u ovoj doktorskoj disertaciji razvija i predlaže model odziva sustava elektroničkih pomorskih navigacijskih karata u dinamičnim uvjetima. Izrađena su dva misaona idealna modela realnih sustava ECDIS i ECS koji se koriste na SOLAS i non-SOLAS plovilima. Prilikom dizajna modela definirani su svi trenutačno poznati vanjski elementi koji utječu na odziv sustava elektroničkih pomorskih navigacijskih karata u dinamičnim uvjetima. Utvrđeni su prednosti i nedostaci standarda izvedbe i primjene sustava ECDIS i ECS, standarda izobrazbe pomoraca i održavanja pomorskih karata na različitim plovilima. U radu su u sklopu modela definirana njihova poželjna svojstva. Radi otklanjanja nedostataka predložene su izmjene i dopune standarda i propisa vezanih uz uporabu sustava ECDIS i ECS. Odziv pomorskih karata kao elemenata predloženih modela verificiran je na osnovi prikupljenih podataka. Podaci su prikupljeni korištenjem nove predložene metodologije mjerenja vremena odstupanja u procesima održavanja elektroničkih navigacijskih karata, koja je definirana u ovoj doktorskoj disertaciji. Na taj način omogućeno je utvrđivanje vremena odziva pomorskih karata na svjetskoj razini, što se smatra doprinosom unapređenju sustava kontrole kvalitete njihovih proizvođača. Rezultati obrade podataka, dobiveni na temelju mjerenja u stvarnom vremenu i metodom anketiranja, potvrdili su postojanje odstupanja u vremenima održavanja pomorskih karata. Zbog povećanja situacijske svijesti pomoraca svako plovilo, bez obzira na vrstu pomorske karte i sustava za njihov prikaz, mora imati iste pomorske sigurnosne informacije prikazane u jednakom vremenu. U radu su prikazane znanstvene i praktične mogućnosti primjene rezultata istraživanja. Analiza vanjskih elemenata koji utječu na odziv sustava elektroničkih navigacijskih karata upućuje na nužnost razvoja smjernica povezanih sa situacijskom sviješću svih dionika.
Abstract (english) The development of electronic navigational charts and display systems has greatly improved modern navigation. Existing regulations require only a part of SOLAS vessels to posses official electronic navigational charts and display systems. Other vessels are only obliged to do so to a small extent or not at all. They mainly use official paper and unofficial electronic charts. It should be noted that unofficial charts are not regularly maintained. Therefore, they differ fundamentally in terms of response, i.e., the timing of integrating maintenance data into the corresponding information content. Therefore, in this doctoral thesis, a response model of an electronic navigational chart system under dynamic conditions is proposed. Two mental ideal models of real ECDIS and ECS systems used on SOLAS and non-SOLAS vessels have been developed. In the design of the model, all currently known external elements affecting the behavior of the electronic chart system under dynamic conditions were defined. The advantages and disadvantages of the performance and application standards of the ECDIS and ECS systems, the standards for the training of seafarers and the standards for the maintenance of the navigational charts on different vessels have been identified. Their desirable features are defined within the model. To address the deficiencies, changes to the standards and regulations for the use of ECDIS and ECS systems are proposed. The response of the navigational charts as an element of the proposed models was verified using the collected data. The data were collected using the new proposed methodology that measures the deviation time in the processes of maintaining electronic navigational charts, defined in this doctoral thesis. In this way, it is possible to determine the response time of navigational charts on a global scale, which is considered to contribute to the improvement of the quality control system of their producers. The results of the data processing obtained based on real-time measurements and the survey method confirmed the existence of discrepancies in the maintenance times of the different navigational charts. In order to improve seafarers situational awareness, the same maritime safety information must be displayed at the same time on every vessel, regardless of the type of chart and display system. The potential of the scientific and practical application of the model is presented along with the research results of the thesis. Analysis of the external elements affecting the response of the electronic navigation chart systems highlights the need to develop guidelines related to situational awareness for all stakeholders.
Keywords
elektroničke navigacijske karte
sustavi za prikaz elektroničkih navigacijskih karata
odziv sustava
elementi sustava
dinamični uvjeti
Keywords (english)
electronic navigational charts
electronic navigational chart display systems
system responses
system elements
dynamic conditions
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:187:896833
Promotion 2022
Study programme Title: Postgraduate (doctoral) university study programme - Maritime Studies Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport (doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport)
Type of resource Text
Extent [5], 193 lista : ilustr., graf. prikazi (u bojama) ; 30 cm + Prilozi
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2022-01-24 09:53:37