Naslov Prijedlog objedinjenog pregleda tankera u funkciji optimizacije poslovanja u brodarstvu
Naslov (engleski) PROPOSAL OF THE UNIFIED TANKER INSPECTION IN TERMS OF OPTIMIZATION SHIPPING OPERATIONS
Autor Luka Grbić
Mentor Mirano Hess (mentor)
Član povjerenstva Igor Rudan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirano Hess (član povjerenstva)
Član povjerenstva Toni Bielić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Pavao Komadina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Pomorski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2017-11-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 351 - Posebne djelatnosti javne uprave 629.5 - Tehnika i vrste plovila
Sažetak Osnovni preduvjet za uspješan rad svih sustava na brodu je provođenje adekvatnih kontrola brodskih sustava. Kod tankera se razlikuju četiri osnovne skupine pregleda: pregledi koje obavljaju predstavnici države zastave i luke, pregledi koje obavljaju predstavnici priznatih organizacija, pregledi koje obavljaju predstavnici klubova i zaklada, te pregledi koje obavljaju predstavnici kompanija. Osim navedenih kategorija nužno je spomenuti i posebne preglede koje karakterizira različit intenzitet i način provedbe pregleda: pregledi brodogradilišta i proizvođača strojeva/opreme, pregledi potencijalnih kupaca broda i pregledi posade. U radu su analizirani i opisani svi navedeni režimi pregleda, te su utvrđena preklapanja u pregledima između određenih režima. Rezultati provedenih istraživanja ukazali su na neusklađenost termina pregleda i prekomjernu opterećenost posade. Upravo neravnomjerni i vremenski neusklađeni pregledi utječu na povećanje troškova i psiho-fizičkog opterećenja posade broda. Navedeno ukazuje na činjenicu da je nužna cjelovita racionalizacija pregleda tankera. Provođenje racionalizacije pregleda ne smije negativno utjecati na sigurnost broda. Autor je u radu predložio uvođenje objedinjenog pregleda tankera. Definirani su parametri koji čine ulaznu osnovu u procesu modeliranja objedinjenog pregleda. Na temelju sveobuhvatne analize rizika koji nastaju zbog neusklađenosti, propusta ili izostanka pregleda autor je definirao optimalni vremenski period za provedbu pregleda u ovisnosti o tehničko-tehnološkim i tržišnim parametrima broda. Uvođenjem objedinjenog pregleda smanjili bi se negativni utjecaji koji nastaju kod sadašnjih pregleda. Osim toga, unaprijedila bi se sigurnost broda i kvaliteta poslovanja. Nadalje, u radu je izvršena provjera predloženog modela, obrazložen je njegov pozitivan utjecaj na sve aspekte poslovanja u brodarstvu, te je utvrđena njegova prihvatljivost u praksi.
Sažetak (engleski) The basic requirement for the successful operation of all vessel systems is the implementation of adequate on-board control systems. There are four basic tanker survey regimes: Port State Controls (PSC) and Flag State Controls (FSC), Annual Class Survey, P&I Club Survey and vetting inspections. Furthermore, there are additional surveys which differ in frequency and methods of conducting inspections: the shipyard inspections, machinery/equipment related inspections, inspections by potential buyers and the crew inspections. The paper analyses and describes all the mentioned survey regimes, determining a certain amount of overlapping between specific survey-regimes. The results of the study indicate that there are inconsistencies in the frequency of surveys and over-inspections of some vessels. These uncoordinated surveys affect the costs as well as the mental and physical condition of the crew. The afore-mentioned indicates the necessity of the overall tanker survey rationalization, having in mind that the rationalization must not have the negative impact on the safety of the vessel. In this paper, the author proposes the implementation of the unified tanker survey model that would integrate components of all survey regimes. The parameters forming the basis for the tanker unified survey model development have also been determined. The results of a comprehensive analysis of the risks arising from non-compliance, oversights or absence of survey, have helped the author to define the optimal time needed to conduct the survey with respect to the technical, technological and economic specifications of the ship. The implementation of the unified survey will eliminate the negative effects found during present surveys and enhance the safety of the ship as well as the quality of the management. Furthermore, the paper verifies the proposed model, explains its positive impact on all aspects of the shipping industry and determines its practical application.
Ključne riječi
pregled broda
model objedinjenog pregleda
tanker
održavanje broda
sigurnost plovidbe
troškovi pregleda
Ključne riječi (engleski)
vessel survey
unified vessel survey model
tanker
vessel maintenance
safety of navigation
survey costs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:187:622957
Studijski program Naziv: Pomorstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Opseg 227 listova : ilustr. u bojama, graf. prikazi (djelomice u bojama) ; 31 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-19 14:37:40