Naslov Model organizacije međugradskih linija u pomorsko-putničkom prometu
Naslov (engleski) MODEL FOR THE ORGANIZATION OF
INTER – PORT SHIPPING LINES IN
MARITIME PASSENGER TRAFFIC
Autor Veljko Plazibat
Mentor Blanka Kesić (mentor)
Član povjerenstva Hrvoje Baričević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Blanka Kesić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Krčum (član povjerenstva) MBZ: 173265
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Pomorski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2014-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Pomorski i riječni promet
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 656 - Organizacija i kontrola prometa općenito 656.6 - Pomorski, riječni i sl. prijevoz
Sažetak Povezivanje obalnih gradova u Republici Hrvatskoj kroz ogranizaciju međugradskih
brzobrodskih pomorskih linija glavni je predmet istraživanja ove doktorske disertacije.
Rezultati istraživanja temelje se na sekundarnim i primarnim izvorima podataka.
Primijenjenom znanstvenom metodologijom dokazano je da organizacija međugradskih
brzobrodskih linija u pomorskom putničkom prometu Republike Hrvatske pridonosi
realizaciji ciljeva prometne i pomorske politike, poboljšanju cjelokupnog prometnog sustava
generirajući pri tome brojne pozitivne učinke koji vode cilju uravnoteženja prometnih grana.
Predloženim modelom organizacije međugradskih brzobrodskih linija u pomorskom
putničkom prometu Republike Hrvatske ističu se brojne prednosti pomorskog putničkog
prometa (ekološki osvješteniji, brži, pouzdaniji, ekonomičniji, sigurniji) te dokazuju važnost
kratke obalne plovidbe u funkciji veće valorizacije i korištenja mora kao prometnog puta.
Aplikativnost predloženog modela testirana je na nekoliko potencijalnih međugradskih
brzobrodskih linija potvrdivši sveukupne pozitivne efekte koje bi njegova implementacija
generirala. Prednosti predloženog modela ogledaju se u boljem razumijevanju sustava
brzobrodskih linija u međugradskom povezivanju, simulaciji najvažnijih varijabli i
eksperimentiranju s mogućim različitim situacijama. Model ima raznoliku primjenu od
određivanja glavnih karakteristika usluge na međugradskim brzobrodskim linijama i glavnih
karakteristika davatelja usluga u pomorskom putnickom prometu do određivanja veličine
potencijalne potražnje na pojedinim međugradskim brzobrodskim linijama i kapaciteta brzih
brodova. Dobiveni podatci upućuju na ekonomsku, ekološku i energetsku opravdanost
organizacije međugradskih brzobrodskih linija te konkuretnost kratke obalne plovidbe prema
ostalim oblicima prijevoza.
Sažetak (engleski) The main aim of this doctoral thesis is to investigate the connecting of coastal cities in the
Republic of Croatia by organizing the fast ship maritime lines. The results of the investigation
are based upon secondary and primary data sources. The organization of inter-city fast ship
lines in Croatian maritime passenger traffic contributes to the realisation of traffic and
maritime policy goals, as well as to the improvement of whole traffic system and also
generates the positive effects on stabilization of different traffic branches. The proposed
model of the organization of inter-city fast ship lines in Croatian maritime passenger traffic
emphasizes various advantages of maritime passenger traffic (more eco-friendly, faster, more
reliable, more economic and safer traffic) and proves the importance of short coastal
navigation in the function of greater valorization and exploitation of the sea as traffic route.
The applicability of proposed model is tested by several potential inter-city fast ship lines and
it has proved all positive effects of its implementation. The advantages of proposed model are
evident in better understanding of inter-city fast ship line system, the simulation of the most
important variables and the experimenting with all possible situations. The model has diverse
application and it includes the assessment of the main characteristics of inter-city fast ship
line service and of maritime passenger traffic service provider as well as the assessment of
the quantity of possible demand in particular inter-city fast ship lines and the capacities of the
fast ships. The obtained results indicate econimic, ecologic and energetic adequacy of intercity
fast ship line organization and short coastal navigation competitiveness to all other types
of transportation.
Ključne riječi
pomorski putnički promet
kratka obalna plovida
brzi brodovi
međugradske brzobrodske linije
model organizacije međugradskih brzobrodskih linija
Ključne riječi (engleski)
fast ship lines
organisational model of inter-city fast ship lines
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:187:662647
Datum promocije 2020-04-24
Studijski program Naziv: Pomorstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport (dr. sc.)
URL zapisa u katalogu http://libraries.uniri.hr/cgi-bin/lb07/unilib.cgi?form=D1100305086
Vrsta resursa Tekst
Opseg 211 listova : ilustr., graf. prikazi, zemljop. karte ; 30 cm
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-04-11 08:12:39