Title Istraživanje eksploatacijske pouzdanosti i pogodnosti održavanja brzookretnih brodskih motora
Title (english) RESEARCH OF EXPLOITABLE
RELIABILITY AND MAINTAINABILITY
OF HIGH-SPEED MARINE ENGINES
Author Luka Mihanović
Mentor Dario Matika (mentor) MBZ: 192005
Mentor Dean Bernečić (komentor)
Committee member Ante Bukša (predsjednik povjerenstva)
Committee member Dario Matika (član povjerenstva) MBZ: 192005
Committee member Dean Bernečić (član povjerenstva)
Committee member Vladimir Medica (član povjerenstva) MBZ: 91830
Granter University of Rijeka Faculty of Maritime Studies, Rijeka Rijeka
Defense date and country 2015-07-09, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline TECHNICAL SCIENCES Traffic and Transport Technology Maritime and River Traffic
Universal decimal classification (UDC ) 621 - Mechanical engineering. Nuclear technology. Machinery 623 - Military engineering
Abstract U doktorskoj disertaciji su prezentirani rezultati istraživanja eksploatacijske pouzdanosti i
pogodnosti održavanja (popravljivosti) brzookretnih radijalnih brodskih dizelskih motora.
Za primjenu opće teorije pouzdanosti na motore tipa „Zvezda“ M 504 B2, koji čine najvažniji
dio propulzijskog podsustava raketnih topovnjača HRM (RTOP 11 i RTOP 12), učinjena je
statistička obrada i znanstvena analiza velikog broja podataka uzetih iz prakse, a sve u cilju
poboljšanja i unapređenja ukupne pouzdanosti cijele flote.
U analizi je predložen model pouzdanosti raketne topovnjače gdje se vide svi njezini
podsustavi, a praksa je pokazala da propulzijski podsustav najviše utječe na ukupnu pouzdanost
tih brodova, pa time i na ratnu spremnost. Stoga je kao predmet istraživanja odabran glavni
motor kojeg je trebalo raščlaniti na podsustave, a sve na osnovi eksploatacijskih podataka i u
cilju utvrđivanja pouzdanosti svakog pojedinog podsustava.
Cilj istraživanja je bilo utvrditi funkciju pouzdanosti, funkciju intenziteta kvara i funkciju
popravljivosti motora u zahtijevanim operativnim uvjetima Jadranskog akvatorija, te dobivene
rezultate usporediti s istraživanjima drugih autora u svrhu sagledavanja trendova i znanstvene
relevantnosti.
Znanstveno je dokazano kako Weibullova distribucija najbolje aproksimira karakteristiku
eksploatacijske pouzdanosti, a očekivano vrijeme rada bez kvara može se dobro aproksimirati
srednjim vremenom između kvara.
Jednako tako utvrđeno je kako Normalna distribucija najbolje aproksimira empirijsku funkciju
pogodnosti održavanja odnosno popravljivosti, a srednja vrijednost vremena održavanja
odgovara srednjem vremenu popravka motora po podsustavima.
Rezultati istraživanja se mogu primijeniti i na druge slične brodske motore, ali i na dizelske
motore drugih platformi. U disertaciji su povezani rezultati istraživanja i znanstveno priopćenje
na način da se povezuju teorijske postavke iz znanstvene literature i neposredna praktična
primjena u cilju povećanja operativne raspoloživosti. Neposredna korisnost očituje se u
predviđanju kvarova vitalnih podsustava i dijelova dizelskih motora te alociranju potrebnih
remontnih kapaciteta, financijskih potreba i nabave pričuvnih dijelova, kao i u povećanju
kvalitete obuke i osposobljavanja kadrova u eksploataciji i održavanju. Naglašena je i važnost
kvalitetnog vođenja dokumentacije u cilju poboljšanja predloženog modela.
Abstract (english) This doctoral dissertation provides results of a research on operational reliability and
maintainability of a high speed radial diesel engine. To apply the general theory of reliability on
engines type ‘’Zvezda’’ M 504 B2, which are the most important part of the propulsion
subsystem of missile boats (RTOP 11 and RTOP 12), statistical analysis was performed and
scientific analysis of a large number of data taken from practice and all with the aim of
improving overall reliability of the whole Fleet.
In the analysis proposed model of reliability of missile boats is one where it can be seen all of
its subsystem, but practice has shown that the propulsion subsystem has the greatest impact on
the overall reliability of these ships, and therefore on the war preparedness. Therefore, as a
research subject selected is a main engine which had to be broken down in subsystem and all
based on exploitation data and all in order to ascertain the reliability of each individual
subsystem.
The aim of this research was to determine a reliability function, failure intensity function as well
as maintainability function of the engine in demanding operational conditions in the Adriatic
sea and to compare the results with those obtained by different researches in order to perceive
trends and their scientific relevance.
It has been concluded that the Weibull distribution approximates the best the operational
reliability and the expected trouble-free period of operation can be well approximated by the
mean time between failures.
It has also been found out that the normal distribution best approximates the empirical function
of maintainability or engine reparability and the mean maintenance time complies with the
mean engine repair time by subsystems.
The research results can be applied to other similar boat engines as well as to diesel engines of
different platforms. This doctoral dissertation connects the research results with scientific
reports in the way that theoretical hypotheses from the literature are related to direct
applications in order to improve the operational availability.
Immediate usefulness is evident in predicting failures in vital subsystems and of different diesel
engine parts and in the allocation of necessary ship repair facilities, financial needs and spare
parts procurement as well as in improving the quality of training and qualification. Emphasize
the importance of high-quality document management in order to improve the proposed model.
Keywords
brodski dizelski motor
eksploatacijska pouzdanost
pogodnost održavanja
popravljivost motora
Keywords (english)
marine diesel engine
exploitable reliability
maintainability
engine reparability
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:187:672921
Promotion 2016-04-15
Study programme Title: Postgraduate (doctoral) university study programme - Maritime Studies Study programme type: university Study level: postgraduate Academic / professional title: doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport (doktor/doktorica znanosti, područje tehničkih znanosti, polje tehnologija prometa i transport)
Type of resource Text
Extent VI, 137 str. : ilustr., graf. prikazi (djelomice u bojama) ; 31 cm
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2016-05-03 12:45:10